PRESSITEADE
Targa töö ühing

24.-30. märtsil Targa töö eestvedamisel toimunud e-oskustele suunatud teavituskampaania Get Online Week tõi harivaid e-mänge mängima sajad noored ja täiskasvanud. Kokku lahendati erinevaid veebipõhiseid ülesandeid 3441 korral. Näiteks sai testida oma valmisolekut tööeluks, vastata e-viktoriini küsimustele, arvata ära IT erialasid ja kontrollida arvutiosade tundmist.

„Arvutimängude halbadest mõjudest on palju räägitud, vähem on tähelepanu saanud erinevad harivad mängud. Tänapäeva lapsed on sündinud nutiseade peos ning nende jaoks on IKT seadmete kasutamine igapäevastes toimetustes sama loomulik kui vanema põlvkonna jaoks paber ja pliiats. Kasutades lihtsaid veebipõhiseid tööriistu on võimalik muuta ka õppimine mänguliseks ja põnevaks, miks siis mitte seda teha,“ ütles Targa töö ühingu projektijuht Kadri Seeder.

Teavituskampaania raames vastati kõige enam küsimustikule „Kas oled tööeluks valmis?“ (üle 1000 vastuse) ja e-viktoriinile „Tark mees internetis“ (üle 700 vastuse). Mängude ja küsimustike tegemiseks kasutati LearningApps (http://learningapps.org/) keskkonda, kus on väga lihtsalt võimalik luua harivaid mänge ning kus on ka eestikeelne tugi olemas. Kuigi kampaania on lõppenud, saab mänge jätkuvalt kasutada kampaania leheküljel: http://smartwork.ee/et/getonlineweek/mangud

Targa töö ühing tänab kõiki partnereid, noortekeskusi, õpetajaid ja teisi, kes aitasid kampaania infot levitada. Samuti neid keskusi, kus toimusid üritused kampaania raames.

Get Online Week kampaania partnerid Eestis olid Competence büroohotell, Eesti populaarseim tööportaal CV Keskus, informaatika õpetajad, Intervjuu.eu, Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit, Karjäärinõustajate ühing, Microsoft Eesti, rahvusvaheline koostööprojekt Micropol, noortekeskused, Palgainfo Agentuur, Rajaleidja, Eesti Töötukassa, Vaata Maailma Sihtasutus, video CV-de ja töökuulutuste portaal VaataAmet.

Lisainfo:

Targa töö ühingu projektijuht:
Kadri Seeder
kadri@smartwork.ee
5093039

Taustainfo:

Get Online Week on iga-aastane üle-euroopaline teavituskampaania, mis julgustab ja õpetab inimesi oskuslikumalt kasutama tehnoloogiat ja internetti ning seeläbi osa saama kõigist e-maailma võimalustest. Eesti poolseks partneriks Get Online Week kampaania läbiviimisel oli kolmandat aastat järjest Targa töö ühing, mis on ka Telecentre-Europe liige. 

Get Online Week kampaania peakorraldaja on Euroopa kaugtöökeskusi, avatud interneti punkte ja IKT koolituskeskuste võrgustikke ühendav Telecentre-Europe. Kampaaniat toetavad IKT ettevõtted ja riigiasutused ning see on osa suuremast e-oskusi väärtustavast kampaaniast E-Skills for Jobs, mida viivad ellu Euroopa Komisjoni initsiatiivil DIGITALEUROPE ja European Schoolnet. Eesti poolt juhib e-oskuste kampaaniat Eesti Infotehnoloogia ja Telekommunikatsiooni Liit. Mõlemaid kampaaniaid toetab Grand Coalition for Digital Jobs.